כמה DATA בחבילת גלישה אני צריך?

בואו נגיד את האמת, לא כולנו אנשים הבקיאים בצד הטכני של השימוש בסלולר. אנחנו לא טיפשים ואנחנו יודעים מה זה DATA. אבל כאשר אנו רוצים לרכוש חבילת גלישה בחו"ל ובוחנים את האפשרויות השונות, איננו יודעים מה מתאים עבור הצרכים שלנו. ועל זה נדבר הפעם.

אנו חיים בעולם שבו אנו תמיד חייבים להיות מחוברים. התקשורת היא הכוח המניע של כל הפעולות שאנו עושים. בין אם אנו רוצים לקבוע עם החברים, ובין אם זה ניווט או משהו לצורכי עבודה – נטפליקס, פייסבוק, וויז… הכל זה תקשורת.

כל אחד משתמש בסלולר למטרות אחרות, ובתדירות שונה, ובהתאם לזאת לכל אחד צריכת DATA משתנה. ולכן הפעם ננסה למפות עבורכם את אפשרויות השימוש ב 1GB. אנו נבחן את היישומים השונים (נתמקד בשכיחים), ונסייע לכם להבין האם 1GB ליום מספיק עבורכם.

כרטיס ESIM – האם ג׳יגה אחד ליום זה מספיק ?

כל פעולה מקוונת שאנו עושים בסלולר צורכת מחבילת הנתונים. ולכן הצריכה היא עניין אישי התלוי בדפוסי השימוש.

למשל שליחת אימייל, בהנחה שלא מצורפים אליו קבצי מדיה, צורכת מעט מאוד נתונים. אך אם נרצה לעלות לייב בפייסבוק, אנו בקלות יכולים לגמור את כל החבילה בשעה אחת של שימוש.

צריכת נתונים יומית

• גלישה באינטרנט – גלישה באתרים, קריאת מאמרים וגם הפיד של הרשתות החברתיות צורכים בממוצע כ 60 מגה בייט לשעה.
• שליחת אימיילים – שימוש רגיל בדואר אלקטרוני, הכולל שליחה וקבלה של מיילים המבוססים על טקסט וללא צירוף קבצי מדיה, הוא כעשרים מגה בייט לשעה.
• שירותי סטרימינג של מוזיקה – אפליקציות סטרימינג כמו ספוטיפיי צורכות כ 150 מגה בייט לשעה. שימו לב כי אתם יכולים לשמור את השירים האוהבים עליכם במכשיר, וכך תוכלו ליהנות מהם גם ללא צורך בחיבור לאינטרנט.
• סטרימינג של ווידאו – רבים מאיתנו גולשים ביוטיוב או רואים סדרות בנטפליקס. וזה גם מה שיכול להקפיץ את השימוש. למשל צפייה בנטפליקס באיכות HD תגרום לכם לצרוך כ3 ג׳יגה בשעה. תוכלו לראות במוד SD על מנת לחסוך, וכך תצרכו 700 מגה בשעה.
• שיחות ווידאו – בימינו מקובל מאוד לעשות שיחות זום, או באמצעות אפליקציות אחרות. גם שיחות אלו צורכות הרבה מחבילת הנתונים וזה תלוי באיכות. בגדול מדובר על הטווח של 350MB-550MB.
• משחקים מקוונים – בגלל המורכבות הגרפית של המשחקים מקובל להניח כי הם צורכים הרבה, בפועל זה לא ממש נכון. משחקים מקוונים בדרך כלל צורכים כ 50-60 מגה בייט לשעה. אך שימו לב כי התקנת משחקים על הסלולר יכולה לצרוך הרבה.

על בסיס המידע הזה תוכלו לחשב את הצריכה שלכם. שימו לב שאם מדובר על כרטיס ESIM לחו“ל, השימושים שלכם בחופשה עשויים להיות שונים מהשימושים בארץ. למשל אולי יותר תטיילו, ופחות תראו סרטים בנטפליקס. ואם תראו סרטים בנטפליקס, תוכלו לעשות זאת ברשת של המלון.

לא טסים בלי eSIM