אומן בראש השנה

אומן ידועה בתור היעד אליו נוסעים הברסלבים לחגוג בראש השנה. שם קבור הרבי נחמן מברסלב, ובכל ראש שנה מגיעים לכאן כמה עשרות אלפי אנשים לחגוג על קברו. זהו מנהג שהחל עוד בשנת 1811 ונמשך עד היום. אירוע זה מושך אליו את חסידי ברסלב, וגם חילונים רבים מגיעים אליו.

אמנם שמה של אומן נודע בארץ בזכות ההילולה הגדולה על קברו של הרבי, אך יש כאן הרבה יותר. אם החלטתם לנסות את החוויה היהודית בראש השנה, תוכלו גם ליהנות מאטרקציות אחרות באומן.

לקראת הטיול באומן

עד כמה שידוע לנו אין טיסות ישירות מישראל לאומן, ועליכם לטוס לבירת אוקראינה קייב. ניתן להגיע לאומן באמצעות אוטובוס או מונית, וזמן הנסיעה הוא כשלוש שעות. שימו לב שיש לדאוג לוויזה לאוקראינה מראש. אבל רגע, לפני שאתם ממהרים לאומן, אל תשכחו שגם בקייב יש הרבה מה לראות ומה לעשות, כך שכדאי להתעכב בעיר הזו מספר ימים. לחלופין תוכלו להשאיר זאת לחזור, בכל מקרה תצטרכו לחזור לקייב בשביל הטיסה.

דבר שני, אל תשכחו להזמין חבילות גלישה לחו“ל ESIM. תוכלו לעשות זאת בקלות דרך האינטרנט, וכך ליהנות מחבילות גלישה מוזלות בזמן השהות באוקראינה. קשה מאוד לטייל בחו“ל לא אינטרנט, ובוודאי שאינם רוצים לשלם תעריפי נדידה או כל מיני מושגים שבשמם חברות הסלולר גובות מחירים מופקעים.

אטרקציות בקייב

קתדרלת סנט סופיה – כנסיה זו היא אחד מהסמלים של קייב ואוקראינה בכלל. היא ידועה בזכות כיפותיה המוזהבות, והיא גם עתיקה מאוד. הכנסייה נבנתה במאה ה 11, אך עברה אירועים רבים במהלך ההיסטוריה ולא אחת נבנתה מחדש. יש כאן פסיפסים מרהיבים המתארים את אירועי הברית החדשה וגם ציורים של משפחות המלוכה ששלטו באזור.

מנזר המערות – גם מנזר זה נבנה במאה ה 11, וגם הוא עבר הרבה היסטוריה ונבנה מחדש פעמים רבות. מדובר במתחם גדול מאוד המשתרע על שטח הקרוב ל 300 דונם. יש בו כנסיות רבות, וגם מערות. בעבר המערות שימשו למגורים, כיום בחלקן קבורים הנזירים, או ליתר דיוק חנוטים. יש כאן מאות נזירים חנוטים השמורים בארונות זכוכית.

אטרקציות באומן

גן סופיה – נחשב לאטרקציה המרכזית של העיר, מלבד קברו של הרבי כמובן. זהו אחד הפארקים הגדולים ביותר במזרח אירופה כולה. בפארק ישנו נהר ומפלים קטנים, ומסלולי הליכה המאפשרים לספוג את האווירה הנעימה. יש בו גם דוכני רוכלים רבים, והמקום פופולרי מאוד בקרב משפחות עם ילדים. ניתן למצוא כאן כרכרות סוסים או סירות פדלים באגם. מידי ערב יש כאן מופע אורות ומוזיקה במזרקה.

רחוב פושקינה – אחד הרחובות המרכזיים, אשר הושפע מאוד מביקורי הברסלבים והפך להיות ממש שכונה ישראלית ובתי עסק רבים הפונים אל הקהל הישראלי. כאן גם תוכלו למצוא אוכל כשר בכל ימות השנה.

לא טסים בלי eSIM