העולם עובר לכרטיסי eSIM ממש בקרוב

מזה זמן רב שאנו אומרים כי העתיד הוא כרטיסי סים ווירטואליים, ועכשיו זה כבר רשמי – דגם האייפון הבא, אייפון 15 יתמוך אך ורק בכרטיסי eSIM. יש להניח כי יתר יצרני הסלולר יאמצו את אותה המדיניות, ובקרוב כרטיסי ה SIM המוכרים לכולנו באמת ייעלמו מן העולם.

כרטיסי ה eSIM הם אינם המצאה חדשה. הם כבר מזמן איתנו, ואנו יכולים לראות אותם במכשירים רבים, לא רק טלפונים סלולריים. למשל הרבה שעונים חכמים אימצו אותם, ובזכותם הם יכולים לחסוך במקום במכשיר עצמו – מה שמאפשר לפנות יותר מקום בשעון הקטן לצורך שיפור היכולות הטכנולוגיות שלו.

ומזה כמה שנים שרוב מכשירי הטלפון תומכים בכרטיסי eSIM. אך עד היום מכשירי הסלולר שתמכו ב eSIM עשו זאת כאפשרות נוספת לצד כרטיס ה SIM הרגיל. ואילו עכשיו, חברת אפל הודיעה רשמית כי היא זונחת את כרטיסי ה SIM. מכשיר האייפון הבא יתמוך אך ורק בכרטיסים וירטואלים.

אולי לא כולם מבינים זאת, אך אפקט הדומינו התחיל. המשמעות של ההכרזה של אפל היא שכל ספקי הסלולר, שכמובן ירצו למכור ללקוחותיהם את מכשרי האייפון החדשים, יאלצו להתחיל לספק את שירותיהן באמצעות כרטיסי סים וירוטואליים.

הפתרון שהטסים לחו“ל גילו מזמן

עבור הטסים לחו“ל, חבילות גלישה eSIM הן דבר מוכר. ישראלים רבים, להם מכשיר אשר תומך ב eSIM רכשו חבילות גלישה בצורה זו. המעבר לחבילות גלישה המבוססות על eSIM העניק להם מספר יתרונות:

1. יותר נוח – לפני כרטיסי ה eSIM, רבים רכשו כרטיסי סים מקומיים בשדה התעופה. כלומר כאשר טסו לחופשה או נסיעת עסקים, מייד לאחר איסוף המזוודות הם חיפשו אחר דלפקי חברת הסלולר המקומית ורכשו כרטיס סים מקומי. הם הוציאו את הכרטיס הקיים, שמרו היטב שלא יאבדו, ושמו במקומו את הכרטיס המקומי. מלבד חוסר הנוחות והסיכוי לאבד את השבב הקטנטן, המשמעות הייתה שהם כבר לא יהיו זמינים במספר הרגיל שיש להם.
2. יותר זול – באמצעות כרטיסי ה eSIM, הטסים לחו“ל יכלו ליהנות מחבילות גלישה במחירים מגוחכים. עבור רוב המשתמשים גלישה היא השירות המרכזי כאשר הם טסים לחו“ל, הרי באמצעות גלישה אפשר לעשות גם שיחות בוואטסאפ ולשלוח הודעות מיידיות. מהיום אין צורך לשלם יותר לחבילות חו“ל של חברות הסלולר, שם העלות גבוהה יותר והן מציעות לכם שירותי SMS ושיחות, שרוב האנשים בכלל אינם זקוקים להם.
3. תשלום מראש – במקרים רבים יש לאנשים חשש ואפילו חוסר אמון בחברות הסלולר. לא אחת היו מקרים של אנשים שטענו כי רכשו חבילת סלולר, אבל בסוף נדרשו לשלם אלפי שקלים. ואז מספרים להם על איזה משהו בנדידה או שנגמרה להם החבילה והם חויבו בתעריף חו“ל רגיל. לכן אנשים מעדיפים לעבוד עם מודל PRE PAID. כלומר לרכוש חבילה במחיר קבוע מראש, אם צרכתם את כל הדאטה, פשוט תוכלו לרכוש חבילה נוספת. אך בשום מצב לא תחויבו ללא ידיעתכם וללא הסכמתכם.

לא טסים בלי eSIM